Koolitused ettevõtetele ja meeskondadele

Miks inimesi ja meeskondi koolitada?

  1. Aitab uuendusi ja ideid arendada ning ellu viia.
  2. Tugevneb ja edeneb meeskonnatöö.
  3. Sest iga töötaja on ettevõtte põhiväärtus.

Tegelikult Sa tead seda niigi. Ka meie oleme olnud suuremate ja väiksemate meeskondade liikmed ja loojad palju aastaid ennem, kui alustame Santtey tegemistega. Seega teame kui väärtuslik on tunda ennast kaasatuna otsustesse, saada head ja ausat tagasisidet ning kui juhtkond võimaldab ning panustab töötaja arengusse. Ja arengusse panustamist tuleks teha igal tasandil ehk et mitte ainult kuidas tööl kõigega aina paremini toime tulla vaid ka iseenda ja eraeluga. Miks? Sest iga üks meist kujundab ja loob just sellise õhustiku ka töökeskonnas, mis toimub kodus, sõprade seltsis või üksi olles.

Siin on mõned koolitused, mida kohandame vastavalt ettevõtte meeskonnale, valdkonnale ja vajadusele. Saame kokku, arutame teema (-d) läbi ja loome koolituse just sellise nagu vaja.

  1. Ebaõnnestumise 5 põhjust. Koolituse eesmärk – anda osalejatele lihtsad “tööriistad”, millega igapäevaelus, ükskõik kus ja kellega suheldes, vähendada ebameeldivaid reageeringuid, mõista ennast ja teisi paremini ning seeläbi õppida suhtlusi juhtima. Konfliktid vähenevad või kaovad sootuks. Tekib mõistmine kuidas edukalt mõjutada ja luua usaldusväärsemat suhtluskeskkonda koostööks kolleegi, pereliikme või sõbraga. Koolituse sisu – liigume läbi 5 põhielemendi, mis sisaldub igasuguses suhtlemise vormis (suuline, kirjalik, e-kiri jt.) ja mida me enamasti ei märka, sest tegutseme automaatselt. Siin ongi oluline teada, et automaatne käitumine on õpitud ja iga inimene võtab selle nö “kodunt kaasa” ning loob sarnaseid suhteid ka tööl. Kui selgub mis need 5 täpsemalt on, siis hakkab igaüks vaatama hoolikamalt kuidas käitub/reageerib ehk millise sisendi loob ja milline on selle tulemus. Kellele koolitus sobib? Kõikidele ettevõtetele, gruppidele ja meeskondadele kus töötavad koos inimesed. Pole oluline ametiaste, kogemus või meeskonna suurus. Koolituse vorm – lihtne ja lõbus, eluline ja praktiline, teooriat on ka ja lõpuks saavad kõik uhked tunnistused.
  2. Emotsioonid tööl – kasulik või kahjulik? Koolituse eesmärk – miks on oluline mõista kust iga emotsioon pärit on ja siis enda kasuks tööle panna ehk kuidas neid teadlikult juhtida. Emotsioone eirates või vääriti mõistes, lahvatavad need leegina ootamatult varem või hiljem ikkagi. Seega lahendades põhjused, ellimineerime sümptomid. Koolituse sisu – vaatame põhjalikumalt 5-te baasemotsiooni. Kas kõik emotsioonid on ikka sellised nagu paistavad ja oleme harjunud neid nimetama? Kuidas saada aru, mis tegelikult vihastamist, kurbust vm. põhjustab. Emotsioonide “puudumine” ja mis see tegelikult on? Tulemusena ei reageerita üle ja pinged tööl lahustuvad kuna suhtlemine on muutunud selgemaks ja läbipaistvamaks. Koolituse vorm – teooria koos kogemuslike praktiliste harjutustega.
  3. Psühholoogiline meeskondade ja/või töötajate individuaalne nõustamine, mentorlus.  Millal kasutada? Kui meeskonnas või ettevõttes on tunda pingeid või uusi ideid ja muutusi ei taheta omaks võtta. Ilmselt on kujunenud eelarvamused, hirmud või ebameeldivad kogemused eelnevate muutustega. See võib puudutada ühte, mitut või kõiki töötajaid. Selleks pakumegi ettevõtetele võimalust, kus tegeleme anonüümselt   iga inimesega eraldi vesteldes. Õiged küsimusi küsides avame tagamaid miks muutust ei soosita või koostööd teha ei soovita. Mentorlus on osa nõustamisest mille eesmärk on välja selgitada, mis on iga töötaja tegelik ootus ja eelistus. Leida iga ühe motivatsioon ja lahendada takistavad põhjused, et areng isiklikus plaanis saaks toimuda igal tasandil. Miks kasutada nõustamist/mentorlust väljast poolt ettevõtet? Sest enamasti on võõrale ja asjaga mitte seotud inimesele, lihtsam avaneda. Lisaks on kogenud spetsialistil kergem märgata peidetud takistavaid tegureid ja näidata kogu olukorda neutraalsest vaatepunktist. Selle tulemusena näeb töötaja kõike uue pilgu läbi ja on vastuvõtlikum muutustele. Mis kasu saab ettevõte? Teeme vestlustest ülevaatliku ning põhjaliku kokkuvõtte, mis on anonüümne kuid annab selged teadmised, mis toimub ettevõttes töötajate silmade läbi. Samuti anname soovitusi kuidas edasi liikuda. 

Kirjuta ja küsi pakkumist või lepime kokku kohtumise – santtey@santtey.ee

Jaana Saar ja Kairi Kits